dinsdag 1 juli 2014

De gouden vlogtip van Quentin Debode

Quentin Debode
THE AMAZING (not-so) SECRETS TO VLOGGING!

Dus jij hebt tips nodig voor een eigen vlog te maken? Oei oei oei, waar te beginnen!?
Neen, er zijn niet echt vaste regels en tips voor het maken van een vlog. Je eigen gevoel is vooral wat telt. Wel heb ik voor mezelf een paar regels opgesteld, om ervoor te zorgen dat m’n eigen vlogs leuk blijven voor de kijkers. En die zal ik nu eens met je delen.

Ten eerste probeer ik ervoor te zorgen dat de vlog niet te lang is. Tussen de 3 a 4 minuten is al meer dan genoeg. Weet dat je niet zomaar iets online moet smijten. 4 minuten iets kwaliteitsvols maken is op zich niet altijd vanzelfsprekend en even gemakkelijk!
Mijn andere persoonlijke vaste regel is dat ik mezelf in vraag stel. Bijvoorbeeld: “Is dit iets dat ik zelf zou bekijken?” – Zo niet, waarom plaats ik het dan op YouTube? Laten we dit beter maken! Een ander voorbeeld: “Sta ik 100% achter deze video, is deze echt af?” – Zo niet, waarom zou je verwachten dat anderen geloven in je video als je er zelf niet in gelooft?

Het belangrijkste is vooral motivatie. Wees gemotiveerd, creatief, vlot. Breng iets waar de kijker een meerwaarde aan heeft en niet iets dat 4 minuten van zijn leven “verspild” (om het hard te zeggen). Zet iets online waar je in gelooft, trots op bent, en vooral zelf van genoten hebt om het te maken. En zo scoor jij binnen de kortste keren een miljoen abonnees*! (* niet gegarandeerd, maar wie weet!)


Succes en… Veel plezier!